GM wycofuje się z Rosji, a Łada zdobywa rynek  Ze świata

Amerykanie zwijają samochodowy interes przy Rosji, a Łada uzyskuje rynek

Sprzedaż aut marki Łada w Rosji wzrosła w czerwcu na temat ponad 15 proc. w stosunku do maja - poinformował koncern AvtoVaz. To wynik dużej przeceny tych aut, jaka sprawiła, że Łada wydaje się obecnie najpopularniejszą i najbardziej atrakcyjną cenowo marką po Rosji. Tymczasem amerykański koncern GM zamknął wczoraj swoją jedyną fabrykę w Petersburgu.

Wzrost sprzedaży wyrządził, że udział Łady przy rosyjskim runku samochodowym wzrósł w czerwcu do dwadzieścia proc. z 16 proc. w czerwcu ub. roku kalendarzowego. - poinformował AvtoVAZ, największy producent samochodów w Rosji. W czerwcu AvtoWaz, który to jest kontrolowany przez Renault-Nissan, sprzedał 26, 4 tys. samochodów marki Łada.

Duża promocja

Twarde upoważnienie zatrzymuje w kraju 6, 5 mln Rosjan. Bo nie płacą alimentów, rat kredytowych kredytów, podatków

Sukces Łady to w dużej mierze zasługa obniżonych cen. Konsumenci mogą liczyć na zniżki rzędu 20-30 tys. rubli (360-540 dolarów). Dotyczą ów kredyty m. in. takich modeli jak Łada Granta jak i również Łada Largus. Promocja powoduje, że Łady należą aktualnie do najtańszych samochodów w dziedzinie.

Jak wynika ze wstępnych szacunków AvtoWaz, samochody tejże marki w pierwszej połówce roku miały 51 proc. udział w rynku pojazdów w cenie niższej aniżeli 600 tys. rubli (10 tys. dolarów). Najpopularniejszym samochodem w Rosji w okresie od stycznia do czerwca była Łada Granta, jakiej ceny rozpoczynają się od momentu 332 tys. rubli (6 tys. dolarów). Łącznie sprzedano ponad 63, 5 tys tych aut.

Kryzys skurczył portfele

"The Moscow Times" pisze, że Rosjanie wolą zazwyczaj zagraniczne marki samochodów, ale w okresie kryzysu gospodarczego przerzucili się na atrakcyjne cenowo Łady.

Płace realne spadły w Rosji o 12, 8 proc. w krytycznej połowie roku w porównaniu do tego samego okresu rok przedtem. W tym roku gospodarka ma skurczyć się na temat 3 proc. po naszym jak inwestycje zostały zahamowane przez zachodnie sankcje jak i również niskie ceny ropy.

Od początku roku rubel osłabił się w stosunku do dolara o 40 proc, jak w znacznym stopniu podniosło ceny zachodnich samochodów i części.

W kwietniu sprzedaż samochodów spadła o 37, 7 proc. po porównaniu z 41, 5 proc. spadkiem w kwietniu, który okazał się najgorszym miesiącem od 10 czasów.

General Motors ogłosił wczoraj, że zamknął fabrykę w Rosji, a przedsiębiorstwo "restrukturyzuje swój biznes" przy tym kraju. Montownia otwarta w 2008 roku przy Petersburgu kosztowała 300 mln dol. i mogła sporządzać 70 tys. samochodów w ciągu roku.