Huawei chce podbić amerykański zbyt  Tech

Huawei chce opanować Amerykę. Ale ma łatkę szpiega i słabą rozpoznawalność

Chiński koncern technologiczny Huawei rozpoczyna kampanię reklamową, dzięki której chce zdobyć klientów w Stanach Zjednoczonych. Firma nie ma jednak dobrej refleksji w USA. W październiku 2012 roku amerykański Kongres uznał, że Huawei świadczy zagrożenie dla bezpieczeństwa państwie, ponieważ może szpiegować w rzecz chińskiego wywiadu.

Huawei to drugi co do wielkości producent iphoneów w Chinach. Ma więcej niż 40 mld dolarów rocznego przychodu. Koncern przygotowuje się do wprowadzenia na jankeski rynek kilku swoich smartfonów (zarówno z niższej jak i wyższej półki), w poniższym telefonu dedykowanego młodzieży.

Plany firmy

Potrzebujesz robić biznes w Krajach? Musisz pozwolić się szpiegować

- Plany spółki po Stanach Zjednoczonych obejmują tradycyjne reklamy, promocję online i sponsoring jednej z drużyn sportowych - powiedział rzecznik firmy w USA Bill Plummer.

W grudniu koncern reklamował swój telefon Honor 6 Plus na billboardzie na nowojorskim Times Square. Plummer powiedział, że “był to znak tego, jak nadejdzie”. Odmówił jednak komentarza na temat tego, ile przedsiębiorstwo wyda na nową kampanię reklamową i który zespół bądź zespoły sportowe posiadał na myśli. Huawei sponsoruje w tej chwili Arsenal Londyn, drużynę krykieta w Indiach i kilka klubów rugby w Australii.

Nowy smartwatch

Na odbywających się w Barcelonie targach Mobile World Congress (MWC) Huawei zaprezentował swój smartwartch na platformie Android Wear. Wówczas pierwszy e-zegarek z rodziny produktów wearables od Huawei. Wyposażony jest w jednej, 4-calowy, odporny na naszkicowania, dotykowy wyświetlacz typu AMOLED z szafirową osłoną jak i również obudowany stalą nierdzewną. Dzierży również czujnik pracy serca i czujnik ruchu. Zegarek będzie sprzedawany w dwadzieścia krajach, w tym po USA.

Podłoże: EPA Huawei Watch stanie się sprzedawany w 20 krajach

Koncern Huawei przekształca swoje podejście do marketingu, ponieważ nie chce być postrzegany jako dostawca niedrogich technologii. Z takim wizerunkiem zmaga się większość przedsiębiorstw z Chin.

Kolejnym problemem to, że Huawei jest właściwie nieznaną marką dla większości amerykańskich odbiorców telefonów. Rynek zdominowany wydaje się bowiem przez Apple i Samsunga. Żaden z czterech największych operatorów komórkowych przy USA - Verizon, AT&T, Sprint i T-Mobile - nie ma smartfonów Huawei w swojej ofercie.

Chiński Huawei za sprawą smartfonom podbija świat

Według danych opublikowanych przez spółkę badawczą IDC producent ma mniej niż 1 proc. udziału w amerykańskim sektorze.

Werdykt Kongresu

W 2012 roku dwie chińskie firmy, Huawei i ZTE, zostały uznane przez amerykański Zjazd za zagrażające bezpieczeństwu USA. Komisja Izby Reprezentantów ds. Wywiadu oznajmiła, że wydała swoje zalecenie po śledztwie, podczas którego Chińczycy "nie rozwiali obaw" o ich powiązania z chińskim rządem i wojskiem.

Zarówno Huawei jak i ZTE zdecydowanie zaprzeczyły oskarżeniom na temat związki z wojskiem i władzami. Ich przedstawiciele pretendowali, że kongresmeni oparli własne tezy o "uprzedzenia". Identycznie sprawę skomentowało chińskie MSZ, które wezwało USA do odwiedzenia "odłożenia uprzedzeń na bok".

Obie chińskie firmy są na celowniku amerykańskich władz od dawna. Huawei pobudza zastrzeżenia na przykład dlatego, hdy założył ją w 1987 roku Ren Zhengfei, były oficer w Armii Ludowo-Wyzwoleńczej.

Analitycy uważają jednakże, że mała rozpoznawalność firmy jest większym problemem niż naciski w Waszyngtonu. a mianowicie Kampania reklamowa Huawei ma na celu zmianę postrzegania firmy w Ameryce - podkreślił Plummer.