Czego nie mówić poznając osób w pracy?

19 rzeczy, których nie winnaś mówić, gdy poznajesz kogoś w pracy

Niezależnie po to, czy przedstawiasz się nowemu koledze w robocie, czy spotykasz klienta według raz pierwszy, twoje w pierwszej kolejności słowa decydują o tymże, jak będziesz postrzegany.

- Nieopatrznie wypowiedziane słowa mogą zaszkodzić coś więcej niż pierwszemu wrażeniu, ale również twojej wiarygodności i możliwości progresu kariery - mówi Darlene Price, szefowa firmy Well Said oraz autorka dzieł literackich o zachowaniu w pracy.

Oto lista sformułowań, których należy w takich sytuacjach unikać:

1. "Nie cierpię tej firmy" czy "Mój szef jest kretynem"

- Nie ma nic gorszego niż złe pierwsze wrażenie - mówi Price.

Nawet jeśli to, jak mówisz, jest prawdą, najpomyślniej zostawić to bez komentarza. Szczególnie, gdy starasz się wypaść jak najlepiej na pierwszym spotkaniu. Jeśli potrzebujesz się na kogoś albo coś poskarżyć, poinformuj w ten sposób osobę, która może na to poradzić, na przykład dział HR, a nie twojego rozmówcę.

2. "Ile zarabiasz? "

Wysokość zarobków jest osobową sprawą. - W czasie pierwszego spotkania uważa się to za niegrzeczne pytanie - mówi Price. Jeśli rzeczywiście jesteś tego ciekawy, wówczas by nie popełniać faux pas, spróbuj po prostu zajrzeć na strony internetowe podające wynagrodzenia.

3. "Przepraszam, że przeszkadzam"

Dlaczego mówisz, że przeszkadzasz rozmówcy, skoro niczego złego nie zrobiłeś? Świetnie jest powiedzieć: "Przepraszam, lub masz chwilę? ".

4. "Co myślisz o naszym prezydencie? "

Zgodnie spośród ogólnymi zasadą etykiety, odrzucić dyskutuje się o polityce.

- Chociaż masz możliwość czuć się związany spośród partią polityczną lub petentem, unikaj polityki w pracy - mówi Price a mianowicie Jeśli jednak osoba bądź grupa, z którą rozmawiasz, rozpoczyna temat, trzymaj się faktów, unikaj emocji, kontrowersji, zbyt osobistych sądów.

5. "Czy wierzysz przy Boga? "

Wydaje się oczywiste, by unikać tego przedmiotu, ale jednak to się zdarza. - Niezależnie od czasu tego, czy jesteś osobą wierzącą, czy nie, na wstępie spotkanie nie wydaje się być dobrym momentem, by zapytać o ich kwestie religijne, chyba iż jesteś członkiem duchowieństwa -mówi Price.

6. "Jestem homo/heteroseksualistą"

Darlene Price podkreśla, że wówczas nie ma znaczenia jak i również nie jest to rzecz nikogo poza tobą jak i również twoim partnerem lub partnerką. Omawianie orientacji seksualnej ma możliwość sprawić, że niektórzy jednostki poczują się niekomfortowo.

7. "Kiedy twoje maluch pojawi się na globie? "

Zasugerowanie, że twoja rozmówczyni jest w ciąży, kiedy tak naprawdę nie jest, może być ogromnym nietaktem.

- Poza tym ów obserwacja (czy to rzeczywista czy fałszywa) jest zbytnio osobista, by wspomnieć na temat niej przy pierwszym zebraniu - mówi Price - Jeśli kobieta nie podejmuje tego tematu, trzymaj się profesjonalnych tematów, które odnoszą się do twojej branży lub funkcji biznesowych a mianowicie dodaje.

8. "To niemożliwe"

Dobrze jest wyrażać niepokoje i starać się gryzie rozwiązać, ale mówiąc, hdy coś jest niemożliwe, wskazuje się na brak przekonania.

- Jeśli komentarze i pytania nie odnoszą się pozytywnego zachowania i pewności siebie, najlepiej unikać ich – radzi Lynn Taylor, autorka książki "Oswój swojego strasznego biurowego tyrana: Jak kierować dziecinnym zachowaniem szefa jak i również rozwijać się w pracy".

9. "Czy słyszałeś na temat, że…? "

- Gdy rozpowszechniasz plotki, przylepia się do ciebie łatka plotkarza - zaznacza Vicky Oliver, autorka książek biznesowych w rozmowie z amerykańskim Business Insiderem. Opowiadając plotki, będziesz postrzegany gorzej niż postać, o której rzekome rewelacje będziesz rozgłaszał.

10. "Bardzo podoba mi się twoja sukienka"

- Unikaj analizowania wyglądu innych osób bądź rzeczy do nich przynależących, nawet pozytywnie, gdy według raz pierwszy je spotykasz - mówi Price a mianowicie To zbyt osobiste i nie ma miejscu. Nawet jeśli lepiej poznasz twojego rozmówcę, uważaj, co mówisz i kiedy - dodaje.

Ekspertka radzi, by miast tego wypowiadać szczerze pochwały związane z ze rzeczami zawodowymi, np. np. "Naprawdę podobały mi się swoje prezentacje" lub "Twoje umiejętności zarządzania projektami są ogromnym atutem dla tego zespołu".

Foto: BURGER/PHANIE / East News Podczas konwersacji z nową osobą pracy nie należy poruszać kwestii osobistych

11. "Rozwodzę się"

- Gdy przechodzisz przez trochę trudnego, może kusić cię do podzielenia się naszym z nowym kolegą bądź klientem, ale to zupełnie nieodpowiednie - mówi Price - Unikaj mówienia o problemach osobistych, kiedy na raz pierwszy kogoś poznajesz lub w ogólnych dysputach biznesowych - sugeruje. Opowiedzenie o twoich kłopotach może dać ludziom powód aż do wątpienia w twoje zdolności.

12. "Ja rozmyślam... "

Mówienie "Ja myślę" wydaje się czasami do zaakceptowania, jednak tylko wtedy, gdy naprawdę nie jesteś czegoś pewien. Kiedy coś bez wątpienia zdajesz sobie sprawę, należy to stwierdzić otwarcie np. "Spotkanie odbędzie się o godz. 15. 00".

13. "Wyglądasz w inny sposób niż brzmiałeś przez telefon"

- Nie zaczynaj rozmowy, sugerując, że jesteś zaskoczony lub rozczarowany faktem, że jednostka w kontakcie bezpośrednim nie sprostała twoim oczekiwaniom a mianowicie radzi Price.

Nie powinieneś sugerować, że posiadałeś niskie oczekiwania i rozmówca znacznie je przekroczyli. Tego typu stwierdzenie może sprawić, iż poczuje się on niepewnie.

14. "Ile dzierżysz lat? "

Po prostu: niegrzecznie jest pytać o czyjś wiek.

15. "Szczerze"

Pachter podkreśla, że zwrócenie baczności na swoją uczciwość przy konkretnej chwili może spowodować, że ludzie zaczną się zastanawiać, czy pozostałe wypowiedziane przez ciebie słowa nie zaakceptować były szczere.

16. "Prawdopodobnie słyszałeś o mnie rzecz X. Ale wówczas nieprawda"

Nie zwracaj uwagi na plotki, które mogą cię dotyczyć. To sprawia ponieważ, że wydaje się, że uważasz, iż jesteś ważny (być może jesteś, lecz nie chcesz sprawić takowego wrażenia). Bardzo możliwe, iż spotkana osoba nie słyszała tej plotki dotyczącej twoich potrzeb.

17. "Czy potrafię cię prosić o przysługę? "

Dopiero poznałeś twojego rozmówcę. Nie proś go natychmiast o pomoc.

18. "Ja... ja... ja"

- Należy unikać skupiania się dzięki sobie podczas pierwszej konwersacji - podkreśla Price.

Doroty Sarnoff dodaje, hdy nikt nie będzie pod wrażeniem tego, że zdominowałeś rozmowę i mówisz zbyt wiele o sobie. Zamiast tego powinieneś wykazać autentyczne zainteresowanie innymi poprzez zadanie odpowiednich pytań i wysłuchiwanie. Możesz zapytać np. "Jak dostałeś się do owego działu? ", "Co cię sprowadza do tego ośrodka miejskiego? " czy "Jakie jest twoim zdaniem największe wyzwanie w naszej branży"?

19. "Kocham to! Wówczas niesamowite"

Możesz trochę pobudzić osobisty entuzjazm, ale przesada w tym może przynieść zupełnie odwrotny efekt od zamierzonego. Po prostu bądź sobą.