Rozpoczynanie działalności banku krwi od podstaw

Author:
17 lutego 2021
Category: Ważne Jest

Chcesz założyć bank krwi? Jeśli TAK, oto kompletny przewodnik po rozpoczęciu działalności banku krwi bez pieniędzy i doświadczenia .

W porządku, więc udostępniliśmy Ci szczegółowy szablon biznesplanu banku krwi. Poszliśmy również dalej, analizując i opracowując przykładowy plan marketingowy banku krwi, poparty praktycznymi pomysłami partyzanckiego marketingu dla banków krwi. W tym artykule rozważymy wszystkie wymagania dotyczące założenia banku krwi. Więc załóż kapelusz przedsiębiorczości i przejdźmy dalej.

Spis treści

Dlaczego warto rozpocząć działalność w banku krwi?Krew to czerwony płyn krążący w naczyniach krwionośnych. Chociaż główną funkcją krwi jest działanie jako system transportowy dla organizmu, odgrywa ona również inną ważną rolę w organizmie, ponieważ pomaga chronić go przed infekcją. Krew nie ma substytutu, ponieważ nie można jej wyprodukować, dlatego dawcy są jedynym źródłem, z którego można uzyskać krew dla potrzebujących jej pacjentów.

Jednostkę krwi można często podzielić na cztery główne składniki; krwinki czerwone, krwinki białe, płytki krwi i osocze. Połowa objętości krwi składa się z komórek, takich jak krwinki czerwone, krwinki białe i płytki krwi, natomiast płyn stanowi osocze.

Krew można podzielić na cztery i każdy należy do jednej z grup; A, B, AB lub O. Typ krwi, który jest zwykle dziedziczony, zależy od braku lub obecności pewnych substancji w krwinkach czerwonych. Przybliżony rozkład grup krwi w Stanach Zjednoczonych zwykle różni się w zależności od rasy lub grupy etnicznej.

W celu określenia zgodności typu krwi dawcy i biorcy stosuje się określone metody dopasowania grup krwi do bezpiecznej transfuzji. Osoby z grupy O z typem ujemnym nazywane są dawcami uniwersalnymi, ponieważ jako jedyni mogą oddać krew każdemu biorcy, niezależnie od grupy krwi.

Według statystyk każdego dnia potrzeba ponad 44 000 litrów krwi i oczekuje się, że krajowe zaopatrzenie w krew w odpowiedni sposób zaspokaja codzienne potrzeby. Krew jest pobierana od dobrowolnych dawców krwi, testowana i przechowywana w celu zapewnienia, że ​​krew jest dostępna przez cały rok dla tych, którzy jej potrzebują. Większość poważnych katastrof zwykle nie wymaga dużej ilości krwi, aw większości przypadków; szpitale zwykle muszą polegać na krwi w placówce, aby wykonywać swoje obowiązki ratujące życie.

Krew jest zwykle oddawana na trzy główne sposoby; najczęstszym sposobem jest oddanie na ochotnika, w którym osoba oddaje jeden litr krwi, którą można następnie wykorzystać dla każdego pacjenta, który tego potrzebuje. Innym sposobem, w jaki można oddać krew, jest kierowanie, a robią to członkowie rodziny o tej samej grupie krwi.

Istnieje również autologiczna forma oddawania krwi, w której krew jest pobierana od osoby przed planowaną operacją, po której spodziewana jest duża utrata krwi, a następnie jest przechowywana przez 42 dni, a następnie oddana pacjentowi, jeśli zajdzie potrzeba transfuzji. Ten rodzaj dawstwa jest zwykle przeznaczony dla osób z rzadkimi grupami krwi, które zwykle mogą nie być dostępne w banku krwi.

Rozpoczynanie działalności w banku krwi – kompletny przewodnik
  • Przegląd przemysłu Stosowanie krwi w leczeniu urazów i chorób rozpoczęło się we Francji w 1667 roku, kiedy udokumentowano pierwszą bezpośrednią transfuzję krwi. Jednak transfuzje w tamtych czasach często kończyły się katastrofą, ponieważ nie było sprzętu do określenia zgodności krwi oddawanej biorcy.

    W 1901 roku dr Karl Landsteiner, niemiecki naukowiec, dokonał odkrycia dotyczącego różnych grup krwi, a jego kategoryzacja znalazła tylko trzy grupy krwi, A, B i O. To odkrycie dostarczyło odpowiedzi na pytanie, dlaczego niektóre transfuzje krwi zakończyły się w katastrofach i innych odniosły sukces.

    Według IBISWorld, mimo że banki krwi i narządów w Stanach Zjednoczonych generują przychody w wysokości 11 miliardów dolarów rocznie, odnotowano 0,1-procentowy wzrost przez okres pięciu lat – od 2012 do 2017 roku. Istnieje ponad 1500 banków krwi i organów w Stany Zjednoczone zatrudniają ponad 77 000 osób. Operatorzy w tej branży często borykają się z rosnącym i stałym zapotrzebowaniem na krew i narządy.

    Jednak pomimo dużego zapotrzebowania na krew i jej produkty, generowane przychody w dużej mierze zależą od darowizn od osób fizycznych. Zmniejszające się ograniczenia popytu i podaży spowodowały jednak stagnację przychodów w tej branży; oczekuje się jednak, że dochody wzrosną w latach 2017–2022.

    Oczekuje się, że potencjalni operatorzy zmagają się z umiarkowaną barierą wejścia, ponieważ amerykański Czerwony Krzyż dominuje w branży; i chociaż w branży działają inni dobrze prosperujący gracze, zniechęciło to wiele nowych firm do wejścia w tę branżę.

    Większość operatorów w branży to zazwyczaj organizacje non-profit; co jest kolejnym czynnikiem, który zniechęcił większość firm do wejścia do branży. Istnieją jednak prywatne banki krwi działające w branży, ale zwykle podlegają one kontrolom na podstawie przepisów stanowych, a także amerykańskiej Agencji ds. Żywności i Leków (FDA).

    Oczekuje się, że globalny rynek banków krwi i ich produktów do 2022 r. Osiągnie prawie 46 miliardów dolarów z powodu rosnących chorób, wzrostu popytu na pochodne osocza i immunoglobuliny, a także oddawania krwi w celach zarobkowych, co spowoduje wzrost liczba placówek banków krwi, które staną się zależne od płatnych darowizn. Ponadto coraz więcej ludzi nie oddaje już krwi w celach altruistycznych, ponieważ wielu woli być opłacanymi, co naciskało na komercjalizację bankowości krwi i w równym stopniu powoduje wzrost liczby dawców.

    Stany Zjednoczone przodują na światowym rynku, zwłaszcza że mają infrastrukturę opieki zdrowotnej, która jest nie tylko dobrze rozwinięta, ale także odpowiednio skoordynowana. Inne czynniki, które sprawiają, że Stany Zjednoczone przodują w tempie, to przyjmowanie zaawansowanych technologii, korzystna polityka refundacji, wysoki standard opieki i silne wsparcie ze strony rządu.

    Przewiduje się jednak, że region Azji i Pacyfiku będzie najszybciej się rozwijał ze względu na rosnące wydatki per capita na opiekę zdrowotną, niedostatecznie świadczone usługi krwi powodujące brak możliwości zaspokojenia potrzeb pacjentów, rozwój infrastruktury opieki zdrowotnej i rosnące zapotrzebowanie na turystykę medyczną.

    Branża banków krwi ma jednak swoje wyzwania, a jednym z nich jest rynek, który ciągle się zmienia. Banki krwi przez lata często działały przy założeniu, że zawsze będzie niedobór krwi, co doprowadziło do kilkukrotnego anulowania planowanych operacji.

    Jednak recesja spowodowała zmianę procedur, gdyż do dostarczenia była gotowa nadwyżka krwi. To jednak skłoniło sprytnych przedsiębiorców do pełnienia roli pośredników w branży i wykorzystywania nadwyżki poprzez wchłanianie nadmiaru litrów krwi i rozprowadzanie ich tam, gdzie były potrzebne.

    Krew pełna zwykle kosztuje około 100 dolarów, jednak po rozbiciu na różne składniki może kosztować prawie 200 dolarów. Ze względu na ograniczoną liczbę dni, w których można przechowywać czerwone krwinki (42 dni) i płytki krwi (5 dni), w systemie występuje ogromne marnotrawstwo, jak co roku, do 14 procent oddanych litrów krwi to odrzucona. Ponadto niektóre wyrzucane kufle krwi psują się podczas transportu, a reszta marnuje się w szpitalach.

    Rozpoczęcie działalności w banku krwi – badania rynku i studia wykonalności
  • Dane demograficzne i psychograficzne Populacja, która wymaga usług banku krwi, to osoby leczone z powodu raka, ofiary wypadków, osoby poddawane operacjom ortopedycznym, osoby poddawane operacjom sercowo-naczyniowym, osoby poddawane przeszczepom narządów i szpiku oraz osoby leczone z powodu odziedziczonej krwi.

    Dlatego jeśli chcesz zdefiniować demografię swojego banku krwi, powinna ona uwzględniać każdą osobę, niezależnie od rasy, osobowości, statusu lub poziomu zamożności.

    Lista niszowych pomysłów w branży banków krwi, w których możesz się specjalizować

    Głównym celem banku krwi jest gromadzenie, przechowywanie i dystrybucja krwi ludzkiej i jej produktów klientom, takim jak szpital, którzy następnie płacą za krew, a następnie w razie potrzeby przekazują ją własnym pacjentom. Branża banków krwi jest ogromnie zdominowana przez jedną lub dwie marki, dlatego nowi operatorzy szukają usług niszowych, aby uczciwie konkurować z już istniejącą konkurencją i również się wyróżniać.

    Firmy działające na ogromną skalę mają luksus oferowania bardziej niszowych usług ze względu na swoją infrastrukturę i kapitał. Niektóre z niszowych pomysłów, które są dostępne w branży i na których można się specjalizować, to;

    • Bank krwi i produkty krwiopochodne
    • Składniki krwi i produkty osoczaUsługi badań przesiewowych stanu zdrowiaWszystkie inne usługi dotyczące krwi ludzkiej Poziom konkurencji w branży banków krwi

      Mimo że branża jest w większości zdominowana przez banki krwi non-profit, takie jak Czerwony Krzyż, nadal istnieje intensywna konkurencja w branży, ponieważ nowi uczestnicy, a nawet istniejący, starają się uzyskać sprawiedliwy udział w rynku.

      Klienci banków krwi chcą wiedzieć, że mogą otrzymać krew i produkty krwiopochodne, kiedy tylko chcą, i że krew i produkty krwiopochodne są odpowiednio badane, przechowywane i używane. Dlatego ważne jest, aby nie narażać infrastruktury ani obiektów magazynowych.

      Jeśli więc chcesz założyć bank krwi w Stanach Zjednoczonych, powinieneś być świadomy, że będziesz miał do czynienia z silną konkurencją ze strony już istniejących marek i dlatego powinieneś być dobrze przygotowany.

      Lista dobrze znanych marek w branży banków krwi

      Istnieją wiodące banki krwi uważane za kluczowych i niszowych graczy w swoich dziedzinach, a dzieje się tak dlatego, że ich produkty cieszą się zaufaniem tych, którzy ich potrzebują ze względu na ich sposoby pozyskiwania krwi, ich magazyny, jak długo są w branży. a także wiele innych czynników. Wiedza o tym, kim są czołowi gracze, pozwoli ci zorganizować swój biznes według nich, aby również osiągnąć poziom popularności.

      Wiodącymi bankami krwi w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie są;

      • Centra krwi w Ameryce
      • Amerykański czerwony krzyżCentrum Krwi w Nowym JorkuUnited Blood ServicesFundacja Sanquin Blood Supply FoundationSystemy krwi Analiza ekonomiczna

        Zgodnie z faktami i liczbami, jeden litr krwi może uratować 3 życia, a każdy 1 na 7 przypadków przyjętych do szpitala zwykle wymaga krwi. W Stanach Zjednoczonych każdego roku transfuzje krwi przekraczają 15 milionów litrów; co oznacza, że ​​codziennie przetacza się ponad 40 000 litrów krwi w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Jednak tylko mniej niż 10 procent osób, które są uprawnione do oddawania krwi, robi to rocznie, mimo że cały proces oddawania krwi zajmuje mniej niż godzinę.

        Najszybciej rozwijającym się segmentem przemysłu preparatów krwiopochodnych jest osocze, którego światowy rynek osiągnął i przekroczył 2 miliardy dolarów. Chociaż na rynku dominuje około pięciu międzynarodowych firm, Stany Zjednoczone zajmują czołowe miejsce na głównym rynku produktów spożywczych, ponieważ osiągają około 60 procent światowego rocznego plonu wynoszącego 15 milionów litrów.

        Ośrodki krwiodawstwa sprawiły, że w ostatnim dziesięcioleciu pobieranie krwi stało się bardziej złożone. Wynika to z faktu, że centra krwiodawstwa dodały teraz pięć testów do badań przesiewowych pod kątem AIDS i zapalenia wątroby. Ponadto, chociaż nie ma centralnych danych o dawcach krwi, centra krwiodawstwa – komercyjne i non-profit – zaczęły kupować systemy komputerowe do śledzenia dawców, aby dowiedzieć się, kiedy dawca uzyskał pozytywny wynik na którąkolwiek z chorób.

        Oczekuje się, że branża stanie przed największym wyzwaniem w ciągu najbliższych dziesięciu lat, które wiąże się z generowaniem ogromnego kapitału, aby móc budować lub modernizować obiekty, zatrudniać więcej pracowników, kupować więcej sprzętu, a także prowadzić badania, które zabezpieczą dostawy. Z krwi.

        Rozpoczynanie działalności w banku krwi od podstaw a kupowanie franczyzy

        Chcąc założyć jakąkolwiek firmę, możesz stanąć przed możliwością rozpoczęcia działalności od zera lub konieczności zakupu franczyzy. Chociaż obie opcje są w porządku, wybór jednej będzie całkowicie zależał od twoich celów i zadań. Ze względu na liczne regulacje prawne nie ma jednak możliwości uzyskania franczyzy w tej branży.

        Rozpoczęcie tej działalności od podstaw jest kapitałochłonne i istnieje wiele przepisów, które obfitują w przedsiębiorców w tej dziedzinie. Dlatego najlepiej jest przeprowadzić dokładne badania przed rozpoczęciem działalności, aby nie utknąć w połowie drogi. Będziesz musiał zbudować solidną strukturę biznesową, aby móc zatrudniać najbardziej kompetentnych ludzi do pracy dla Ciebie i pomagać w osiąganiu celów i zadań.

        Możliwe zagrożenia i wyzwania, jakie napotkasz, rozpoczynając działalność w banku krwi

        Branża banków krwi nie ma typowego środowiska biznesowego, które charakteryzuje inne branże, w wyniku czego nie ma wielu nowych przedsiębiorców, którzy chcą wejść do branży. Fakt ten nie powinien jednak zniechęcać Cię do rozpoczęcia działalności; Powinien jednak przygotować Cię na wyzwania i zagrożenia, z którymi możesz się zmierzyć. Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie zagrożenia i wyzwania są łatwe do pokonania, a jeśli wystąpią w dowolnym momencie, najlepiej poczekać, aż wyzwania miną.

        Niektóre z zagrożeń i wyzwań, z którymi będziesz musiał się zmierzyć podczas zakładania centrum banku krwi: wymogi bezpieczeństwa, akredytacje, sprzęt laboratoryjny i magazynowy, a także amerykańskie przepisy FDA i stanowe, jeśli zamierzasz prowadzić prywatny ośrodek banku krwi.

        Rozpoczęcie działalności w banku krwi – kwestie prawne
      • Najlepszy podmiot prawny do tego rodzaju działalności Wybór odpowiedniego podmiotu prawnego dla Twojej firmy jest bardzo ważny, ponieważ działalność banku krwi jest nie tylko ściśle regulowana, ale także wiąże się z dużym ryzykiem, ponieważ centrum krwi może zostać pozwane przez dawców lub biorców w dowolnym momencie, a nawet przez agencję regulacyjną; dlatego ważne jest, abyś był ostrożny przy wyborze osoby prawnej dla swojego banku krwi.

        Osoby prawne mogą się różnić w zależności od stanu, w którym zamierzasz prowadzić bank krwi, dlatego ważne jest, abyś skorzystał z usług prawnika, który pomoże Ci znaleźć najlepszy podmiot prawny, który będzie pasował do Twojej firmy, a także Cię chronił.

        Istnieje kilka podmiotów prawnych, z których mogą korzystać przedsiębiorcy chcący rozpocząć działalność gospodarczą; jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka partnerska, korporacja i spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (LLC); jednak nie wszystkie te osoby prawne będą najlepiej służyć celowi przedsiębiorcy, który chce założyć bank krwi.

        Forma prawna korporacyjna i sp. Z o.o. najlepiej ochroni przedsiębiorcę przed jakimkolwiek ryzykiem, które będzie ponoszone w trakcie prowadzenia działalności. Jeśli nie masz pewności co do wyboru, możesz skontaktować się z prawnikiem, który pomoże Ci wybrać, która struktura prawna będzie najlepiej służyć Twoim celom, zwłaszcza jeśli zamierzasz prowadzić działalność na poziomie krajowym lub międzynarodowym.

        Chwytliwe pomysły na nazwy firmy Odpowiednie dla działalności banku krwi

        Chcąc założyć firmę, jednym z pierwszych kroków, które należy podjąć, jest nadanie firmie nazwy, dzięki której będzie można ją zidentyfikować. Wybór nazwy firmy nie jest łatwy, ponieważ musi ona być chwytliwa, zapadająca w pamięć i łatwa do wymówienia.

        Poniżej znajduje się kilka chwytliwych pomysłów na nazwę firmy, które są odpowiednie dla Twojego banku krwi;

        • Centrum krwi Quicky
        • Centrum Czerwonej KrwiBank krwi Saving LivesCentrum Krwiodawstwa Srebrnego Serca Polisy ubezpieczeniowe

          Według informacji Insurance Information Institute 25% spośród wszystkich przedsiębiorstw, które zamykają działalność z powodu katastrofy, nigdy nie wznawia działalności, ponieważ nie były odpowiednio ubezpieczone. Każdy przedsiębiorca rozpoczynający działalność wie, że istnieje ryzyko, zwłaszcza jeśli trzeba było zebrać razem fundusze, aby rozpocząć działalność, więc głupotą będzie, jeśli nie ochronisz swojego biznesu.

          Dlatego ważne jest, aby chronić siebie, firmę, pracowników i swoje wyniki finansowe. Jeśli nie masz pewności, jakie polisy ubezpieczeniowe uzyskać, być może będziesz musiał poszukać agenta ubezpieczeniowego lub brokera, który pomoże Ci w wyborze odpowiednich polis ubezpieczeniowych dla Twojej firmy.

          Poniżej znajdują się niektóre z podstawowych polis ubezpieczeniowych, które będziesz musiał wykupić dla swojego banku krwi;

          Ochrona własności intelektualnej / znak towarowy

          Poza tym, że zamierzasz wyprodukować nowy sprzęt, który będzie używany do lepszego zbierania i analizowania krwi, celem twojego banku krwi będzie po prostu zbieranie, analizowanie, przechowywanie i rozprowadzanie krwi tym, którzy jej potrzebują. Jednak kilka firm wystąpiło o ochronę własności intelektualnej, aby chronić swoje nazwy, logo i inne materiały, które uznają za godne.

          Czy do prowadzenia działalności w banku krwi potrzebne są uprawnienia zawodowe?

          Aby założyć bank krwi, musisz uzyskać kilka zaświadczeń od agencji federalnych i stanowych, ale możesz nie potrzebować żadnego certyfikatu zawodowego, zwłaszcza jeśli nie masz skłonności medycznych. Nie możesz jednak prowadzić banku krwi, jak każda inna firma, ponieważ niektórzy specjaliści muszą być na miejscu, abyś nie miał kłopotów z organami regulowanymi, ponieważ jest to działalność ściśle regulowana.

          Lista dokumentów prawnych potrzebnych do prowadzenia działalności w banku krwi

          Działalność banku krwi jest ściśle regulowana i jeśli chcesz rozpocząć działalność, będziesz potrzebować pewnych dokumentów pod ręką, aby nie mieć żadnych problemów z władzami. Postaraj się poprosić prawnika zaznajomionego z branżą, aby pomógł Ci w przygotowaniu wszelkich dokumentów, które mogą być potrzebne do prowadzenia banku krwi.

          Poniżej znajdują się niektóre z podstawowych dokumentów, które będą Ci potrzebne do prowadzenia banku krwi;

          • Certyfikat rejestracji
          • Umowa operacyjna dla LLCLicencja biznesowa i certyfikacjaPlan biznesowyPolisa ubezpieczeniowaZgoda na zatrudnienieNumer identyfikacyjny pracodawcy (EIN)Federalny numer identyfikacji podatkowej (NIP) Finansowanie działalności w banku krwi

            Działalność banku krwi jest kapitałochłonna i będzie wymagać, abyś pozyskiwał zewnętrzne fundusze, z których będziesz mógł rozpocząć i prowadzić swoją firmę, aż zacznie przynosić dochody. Pozyskiwanie kapitału startowego nie jest łatwym przedsięwzięciem, szczególnie w tego rodzaju branży, w której już niewiele firm dominuje na rynku.

            Jeśli jednak masz dobrze napisany biznesplan, być może uda Ci się przyciągnąć uwagę potencjalnych inwestorów do zainwestowania w Twój biznes. Pozyskiwanie kapitału może nie być łatwe, ale jest to coś, na co każdy przedsiębiorca musi być przygotowany zarówno na początku, jak iw trakcie prowadzenia działalności.

            Oto niektóre sposoby pozyskiwania kapitału początkowego dla banku krwi;

            • Wygeneruj część kapitału startowego ze sprzedaży akcji lub nieruchomości
            • Źródło kapitału startowego od inwestora lub partnera biznesowegoZłóż wniosek o pożyczkę w banku komercyjnymWybór odpowiedniej lokalizacji dla banku krwi jest bardzo ważny, ponieważ będziesz potrzebować jak największej liczby dawców, aby mieć łatwy dostęp do placówki i oddać krew, która zostanie później przekazana docelowym klientom. Jeśli znajdujesz się w obszarze, który jest zbyt daleko, nie tylko będziesz musiał zapłacić więcej za reklamowanie swojego banku krwi, aby zwiększyć jego świadomość, ale możesz mieć niewielu dawców chętnych do dojeżdżania tak daleko, aby oddać krew.

              Obiekt, który zamierzasz wynająć lub kupić, musi być wystarczająco korzystny dla Twoich pracowników i powinien być w stanie spełniać wymagania stanowych i federalnych agencji regulacyjnych. Ważne jest, aby bank krwi nie znajdował się w pobliżu otwartych kanalizacji, kanalizacji lub innego niehigienicznego środowiska. Podczas projektowania obiektu ważne jest, aby wziąć pod uwagę część magazynową.

              Zawsze najlepiej jest skorzystać z usług pośrednika w obrocie nieruchomościami, który pomoże znaleźć odpowiednią lokalizację dla Twojego centrum banku krwi. Upewnij się, że Twój bank krwi znajduje się w obszarze o dużym natężeniu ruchu, aby ludzie byli stale przypominani o Twoich usługach.

              Oprócz tego, że znajdujesz się w centrum dawców, Twoja lokalizacja powinna być również blisko Twoich docelowych klientów, nawet jeśli oznacza to, że musisz zaszaleć w uzyskaniu obiektu.

              Rozpoczęcie działalności w banku krwi – szczegóły techniczne i dotyczące siły roboczejWażne jest, aby centra banków krwi konsekwentnie wytwarzały i dystrybuowały najwyższej jakości krew i produkty krwiopochodne. Ośrodek banku krwi musi zapewnić, że przestrzega wszystkich przepisów ustawy o żywności, lekach i kosmetykach (FDCA), która również wymaga, aby te banki krwi przestrzegały aktualnych przepisów dotyczących dobrej praktyki produkcyjnej (CGMP); ponieważ sądy orzekły, że produkty krwiopochodne wyprodukowane z naruszeniem CGMP są uważane za sfałszowane bez względu na to, jak bezpieczne były zastosowane procedury. Pojedyncze naruszenie CGMP może spowodować zafałszowanie produktu, co obejmuje nawet nieprawidłową etykietę produktu.

              Dlatego ważne jest, aby uznany bank krwi bardzo poważnie podchodził do zgodności z CGMP, ponieważ ryzyko związane z nieprzestrzeganiem jest bardzo znaczące. Z drugiej strony FDA może poddawać placówkę służby krwi wielokrotnym inspekcjom, konfiskować produkty i wysyłać listy ostrzegawcze, a nawet pozwać do sądu. Dlatego też jest prawnym obowiązkiem placówki banku krwi, aby zapewnić, że żadne ryzyko nie spadnie na dawcę lub biorcę w wyniku jego zaniedbania.

              Sprzęt używany przez bank krwi różni się w zależności od zakładu i intensywności jego działalności. Ponadto sprzęt wymagany przez bank krwi zależy od tego, jakie usługi bank krwi oferuje, od krwi pełnej, separacji, analizy krwi lub porównywania.

              Podstawowe wyposażenie, które jest zwykle potrzebne, to; rejestrator temperatury, wirówka z chłodzeniem, wirówka do hematokrytu, ogólna wirówka laboratoryjna, automatyczne oznaczanie grupy krwi, hemoglobihometr, refraktiometr, urządzenie do ważenia pojemników na krew, łaźnia wodna, wizjer Rh, autoklaw, rotatory serologiczne, termometry laboratoryjne, termometry elektroniczne, mieszadło do krwi, mikroskop złożony, soczewka ręczna, pasteryzator, pipety, szkiełka, butelki do płukania, bibuły filtracyjne, zgrzewarka do probówek dielektrycznych, czytnik ELISA z drukarką, myjką i mikropipetami, aparat do pomiaru ciśnienia krwi, fotel dawcy, inkubator bakteriologiczny, kąpiel do rozmrażania plazmy, zgrzewarka do probówek z krwią oraz inne meble i wyposażenie do celów administracyjnych.

              Budując solidną strukturę biznesową banku krwi, ważne jest, aby zatrudniać kompetentne osoby, które są zgodne z podstawową wizją i celami Twojej firmy. Dlatego te, które powinieneś zatrudnić, obejmują; lekarz, technik banku krwi, dyplomowana pielęgniarka, nadzorca techniczny, technolog banku krwi, kierownik administracyjny, kierownik działu kadr i ochroniarz.

              Z powyższej analizy wynika, że ​​będziesz potrzebować co najmniej 8 kluczowych osób, które pomogą Ci osiągnąć wszystkie zamierzone cele i zadania.

              Proces świadczenia usług w banku krwi

              Zanim będzie można oddać krew, należy przestrzegać pewnych rzeczy, takich jak brak chorób zakaźnych, nieprzyjmowanie niektórych leków, niedawne szczepienia oraz wiedza, jakie czynności podróżnicze mogą uniemożliwić oddanie krwi, nawet jeśli jest to określone okres czasu. Pobieranie krwi trwa 10 minut, ale cały proces może trwać godzinę. Oddając krew, należy się zarejestrować, przejść krótkie badanie lekarskie, pobrać krew, a także podać napoje.

              Proces pobierania krwi można podzielić na dwie metody; pełna krew i afereza. Pierwsza z nich jest zwykle przeznaczona dla dawców, którzy nie znają swojej grupy krwi, a więc zwykle polega na wciągnięciu krwi dawcy do plastikowej torby, a następnie zabraniu do laboratorium centrum krwi w celu przetworzenia przed podzieleniem na składniki, takie jak krwinki czerwone, osocze, płytki krwi i krioprecypitat. Po oddzieleniu krwinek czerwonych można przechowywać maksymalnie przez 42 dni.

              Metoda oddawania krwi metodą aferezy obejmuje zwykle specjalną maszynę, przez którą pobierana krew przechodzi, a następnie jest oddzielana w trakcie oddawania w celu pobrania tylko określonych części krwi. Oznacza to zatem, że pojedynczy składnik, taki jak krwinki czerwone, można zebrać podczas jednego posiedzenia.

              Rozpoczęcie działalności w banku krwi – plan marketingowy
            • Pomysły i strategie marketingowe

              Centrum banku krwi nie będzie stosować konwencjonalnych strategii marketingowych, z których korzysta większość innych firm z powodu procesu związanego z pobieraniem krwi. Większość krwi, która jest zwykle sprzedawana szpitalom, to krew, która jest dobrowolnie oddawana przez osoby fizyczne, a więc marketing banku krwi potencjalnym klientom – niezależnie od tego, czy jesteś organizacją non-profit, czy komercyjną placówką służby krwi – nie będzie miał agresywności utożsamianej z marketingiem taktyki stosowane przez inne rodzaje przedsiębiorstw w innych branżach.

              Z wyjątkiem prywatnych banków krwi, które wykorzystują pieniądze, aby zachęcić dawców, większość ośrodków krwiodawstwa stara się zwracać się do osób w sposób, który sprawia, że ​​czują się na tyle zmuszeni do oddania krwi. Należy jednak pamiętać, że chociaż możesz zmusić ludzi do oddania krwi, nie każdy będzie mógł oddać krew.

              Dlatego ważne jest, aby dokładnie zbadać, kto może oddać krew, aby nie wpaść w kłopoty z rządem i regulowanymi władzami. Konieczne jest również dokładne zbadanie potencjalnych klientów – szpitali – abyś mógł łatwo określić, ile szpitali znajduje się w Twojej okolicy, a ile możesz łatwo przekonać do kupienia kufli krwi.

              Większość banków krwi zazwyczaj korzysta z usług konsultanta marketingowego, który ma dogłębną znajomość branży, aby wiedzieć, jakie strategie marketingowe opracować, które będą skuteczne dla docelowej grupy odbiorców. Ważne jest, aby wszelkie tworzone strategie marketingowe były zgodne z celami i zadaniami firmy, aby można je było łatwo osiągnąć.

              Alternatywnie, możesz zatrudnić dyrektorów marketingu, którzy mają doświadczenie w branży banków krwi, do opracowania strategii marketingowych, które pozwolą ci konkurować z popularnymi bankami krwi, a tym samym penetrować rynek, aby uzyskać sprawiedliwy udział w twoim ośrodku krwi.

              Zaletą zatrudniania dyrektorów ds. Marketingu w przeciwieństwie do zatrudniania konsultanta ds. Marketingu jest to, że dyrektorzy ds. Marketingu mogą również fizycznie spotykać się z klientami, aby przyciągnąć więcej dawców krwi lub sprzedać kufle krwi i produkty potencjalnym klientom. Poniżej znajduje się kilka pomysłów i strategii marketingowych, które możesz wykorzystać w swoim banku krwi;

              • Daj dyrektorom ds. Marketingu możliwość skontaktowania się ze szpitalami w Twojej okolicy i poinformowania ich o Twoim banku krwi oraz o powodach, dla których powinni kupować od Ciebie. Upewnij się, że upuścisz broszurę zawierającą listę usług, opłat i dane kontaktowe
              • Skorzystaj z usług profesjonalnego projektanta stron internetowych, który stworzy dla Ciebie witrynę internetową i upewnij się, że zatrudniasz również stratega SEO, który zapewni, że Twoja witryna będzie na szczycie, gdy w wyszukiwarkach wyszukiwane są centra krwiodawstwaZainstaluj billboardy i banery flexi w różnych strategicznych miejscach, aby zwiększyć świadomość swojego banku krwiBierz udział w seminariach, konferencjach i wydarzeniach, aby nawiązywać kontakty z innymi i zwiększać świadomość o swoim banku krwiOferuj różne usługi i upewnij się, że jest to znane rynkowi docelowemuSkorzystaj z platform mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram i Linkedin, aby promować swoje centrum banku krwi Możliwe strategie konkurencyjne do wygrywania konkurencji

                Niezależnie od tego, jaki to jest rodzaj działalności, w branży banków krwi nadal istnieje spora dawka konkurencji, zwłaszcza że większość centrów banków krwi stara się zdobyć dla siebie udział w rynku ze względu na fakt, że rynek jest bardzo duży. zdominowany przez Amerykański Czerwony Krzyż i jeden lub dwa inne ośrodki krwi.

                Aby przekonać konkurencję w tej branży, ważne jest, aby opracować wysoce kreatywne strategie konkurencyjne, ponieważ najlepszym sposobem na to, aby zostać zauważonym, jest wyróżnienie się, przy jednoczesnym osiągnięciu wyników, które będą bardzo korzystne dla Twojego celu rynek.

                Istnieje kilka ważnych czynników, którym możesz się przyjrzeć, aby pozostać konkurencyjnym i być w stanie zdobyć konkurentów, a także obszary w Twojej infrastrukturze, magazynach, innych usługach, a także ilość badań, które zamierzasz przeprowadzić.

                Strategie zwiększania świadomości marki banku krwi i tworzenia tożsamości korporacyjnej

                Niezależnie od prowadzonej działalności, tworzenie strategii zwiększania świadomości marki pozwoli Ci nie tylko zdobyć zaufanie darczyńców, ale także docelową grupę docelową. Branża banków krwi jest branżą wysoce konkurencyjną i jako taka, jeśli nie zamierzasz promować swojej marki i prezentować opinii publicznej pozytywnego wizerunku firmy, możesz niełatwo osiągnąć zamierzone cele i zadania.

                Nikt nie rozpoczyna biznesu z zamiarem nie budowania marki do rozpoznawalnego statusu. Jednak aby móc zdobyć rozpoznawalność swojej marki i uczciwie konkurować z innymi, powinieneś być gotowy do użycia różnych środków do promowania i reklamowania swojej firmy.

                W niektórych firmach każdy rodzaj reklamy – dobry lub zły – jest dla nich dobry. Jednak w tej branży tak nie jest, ponieważ oznaka złego rozgłosu może całkowicie zniszczyć wizerunek firmy, bez względu na to, jak długo była kultywowana. Dlatego wysokiej jakości usługi i reklama idą w parze w tego rodzaju biznesie.

                Zanim będziesz mógł odłożyć pieniądze na promocję swojej marki, konieczne jest przeprowadzenie dokładnych badań w celu ustalenia, jakie środki będą dla Ciebie najskuteczniejsze, gdy chcesz nagłośnić i zakomunikować pozytywny wizerunek firmy docelowej grupie odbiorców. Chociaż internet stał się bardzo skuteczny w promowaniu firmy, nie można również lekceważyć efektów działań offline.

                Poniżej znajdują się niektóre platformy, które można wykorzystać do wzmocnienia swojej marki, a także do promocji firmy;

                • Umieść reklamy w gazetach i powiązanych magazynach, a także w stacjach radiowych i telewizyjnych o swoim ośrodku krwi
                • Pisz artykuły edukujące i pouczające na temat krwi i jej oddawania oraz umieszczaj je na platformach internetowych, a także w gazetach i magazynachZainstaluj billboardy i banery w różnych strategicznych miejscach, aby zwiększyć świadomość swojego centrum krwiWeź udział w działaniach społecznościowych, aby zwiększyć świadomość swojej firmyUpewnij się, że Twój bank krwi jest reklamowany w Twojej witrynie i poproś stratega SEO, który pomoże przyciągnąć ruch do Twojej witrynyStwórz wyraźne logo i użyj go do oznaczenia wszystkich swoich oficjalnych samochodów i zdobądź spersonalizowane koszulki dla pracowników, aby zwiększyć świadomość, szczególnie podczas działań publicznych

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy