Pozywanie dużych firm do sądu o drobnych roszczeniach jest zabawne i łatwe

Author:
17 lutego 2021
Category: Jeśli Jednak

Witamy w archiwach konsumpcyjnych

Dziękujemy za odwiedzenie Consumerist.com. Od października 2017 roku Consumerist nie tworzy już nowych treści, ale zachęcamy do przeglądania naszych archiwów. Tutaj możesz znaleźć artykuły z 12 lat na wszystko, od tego, jak uniknąć podejrzanych oszustw, po napisanie skutecznego listu reklamacyjnego. Zapoznaj się z niektórymi z naszych największych hitów poniżej, przejrzyj kategorie wymienione w lewej części strony lub przejdź do CR.org, gdzie znajdziesz oceny, recenzje i wiadomości konsumenckie.

Pozywanie dużych firm do sądu o drobnych roszczeniach jest zabawne i łatwe

1.21.08 15:32 EDT Autor Ben Popken

Skierowanie dużej firmy do sądu ds. Drobnych roszczeń wydaje się dużym kłopotem, ale czytelnik Bill zrobił to trzy razy pomyślnie. Mówi, że czas i wysiłek poświęcony na skierowanie firmy do sądu ds. Drobnych roszczeń jest znacznie krótszy niż czas potrzebny firmom na ponadprzeciętne rozwiązanie złożonych problemów.

Oto jego typowe wydatki na pozew o drobne roszczenia: 24 dolary i 45 minut. 24 USD to koszt zgłoszenia roszczenia. 45 minut obejmuje całkowity czas jazdy do iz sądu do sprawy, a także czas spędzony na rozmowie telefonicznej z firmą, gdy dzwonią w celu ugody.

Widzisz, we wszystkich przypadkach nie musiał nawet iść do sądu: firma dzwoni do niego w przeddzień rozprawy i daje mu ugodę. Wydaje się, że wolą to zrobić, a następnie zapłacić za wysłanie do sądu przedstawiciela firmy, który nie jest w pełni zorientowany we wszystkich faktach. Oto jego prawdziwa historia o tym, jak bez wysiłku dostał to, na co zasłużył, od Tmobile i Washington Mutual.

Dwukrotnie pozwałem T-Mobile do sądu w sprawie drobnych roszczeń. Za każdym razem prosiłem o opłacenie mojego wielogodzinnego czasu pracy, zniesienie opłat za wcześniejsze rozwiązanie umowy i zwrot pieniędzy za sprzęt, który nigdy nie działał. Za każdym razem dzwonili do mnie i ustalali, o co prosiłem. Następnie powiedziałbym im, aby zastosowali rozliczenie do mojego konta. Ponieważ intensywnie korzystam z telefonu komórkowego i wiem, że zmiana firmy to tylko kolejny ból głowy, decyduję się pozostać na miejscu. Przede wszystkim dlatego, że wiem, jak walczyć z tym potworem. W tych dwóch przypadkach łącznie odzyskałem 2912,00 $. Rozstrzyganie sprawy.

Bank Washington Mutual pobrał opłaty za debet w wysokości 58,00 USD, mimo że czek został zdeponowany i nie zrealizował go, gdy powiedział, że jest natychmiast dostępny. Zabrałem ich do drobnych roszczeń i poprosiłem o 2058,00 $. 2000 $ za skutki, jakie spowodowało i za karę. Zadzwonili na 7 dni przed terminem rozprawy i wysłali mi czek, rozstrzygający sprawę dokładnie o to, o co prosiłem. Od tamtej pory nie miałem z nimi problemu.

Należy zauważyć, że korporacje nie mogą korzystać z prawnika w przypadku drobnych roszczeń i muszą wysłać (przelecieć) przedstawiciela, który NIE jest w pełni zorientowany w faktach. Z ich punktu widzenia łatwiej jest po prostu zapłacić. W przypadku drobnych roszczeń są oni pozbawieni prawników, a szanse są korzystne dla konsumenta. [red. Zależy. W niektórych stanach firmy mogą wysyłać swoich prawników.]

Najważniejszą kwestią, którą tutaj podkreślam, jest to, że być może dla przeciętnego konsumenta jest to dużo kłopotliwe. Jeśli jednak rozsądna osoba miałaby spojrzeć na to z punktu widzenia zarządzania czasem, oto moja całkowita inwestycja w pieniądze i czas: 24 USD na złożenie drobnych roszczeń, łącznie 45 minut na każdą sprawę, w tym dojazd do sąd do złożenia wniosku i porozmawiania z nimi raz przez telefon w celu uzyskania ugody.

Jest zrozumiałe, dlaczego konsumenci nie chcą pozwać i próbować tego rozwiązać. Ale w rzeczywistości to dużo irytacji, czas na najmniejszy zysk. Jednak satysfakcja z wygranej i otrzymania zapłaty jest nie do pobicia. Teraz nie denerwuję się ani nie złoszczę, po prostu czekam, aż zagrają w swoje gry i pozwę. Bez ostrzeżenia, bez złości i bez bólu głowy.

Skierowanie dużej firmy do sądu ds. Drobnych roszczeń ma oczywiście zastosowanie tylko wtedy, gdy firma wyrządziła Ci krzywdę materialną. Nie mówimy o fałszywych twierdzeniach i ludziach próbujących nieuczciwie zarobić. Robię to zastrzeżenie, ponieważ wiem, że ktoś wpadnie w panikę w komentarzach o skrzywdzeniu biednej firmy i marnowaniu pieniędzy z podatków oraz o tym, jak bezpodstawne procesy sądowe powodują, że usługi dla reszty z nas są drogie.

Skoro to już nie przeszkadza, oto kilka postów, które zrobiliśmy na temat tego, jak skierować firmę do sądu ds. Drobnych roszczeń:

Jak skierować sprawę do sądu ds. Drobnych roszczeń

Oto indeks poszczególnych stanów zawierający linki do dokumentów i broszur sądów ds. Drobnych roszczeń .

Chcesz więcej wiadomości dla konsumentów? Odwiedź naszą organizację nadrzędną Consumer Reports , aby uzyskać najnowsze informacje na temat oszustw, wycofań i innych problemów konsumenckich.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy