Narodziny bankowości mobilnej

Author:
17 lutego 2021

Dzięki technologii, która doprowadziła do sukcesu MICR, Magnetic Ink Character Recognition i ERMA, Electronic Recording Method of Accounting – pierwszego w branży komputera typu mainframe, który zautomatyzował przetwarzanie czeków w późnych latach pięćdziesiątych i wczesnych sześćdziesiątych XX wieku – idea automatyzacji krytycznych usług bankowych stała się osiągalny cel.

W latach siedemdziesiątych w Ameryce rozpoczęła się era nowoczesnej bankowości, w której coraz więcej usług bankowych zostało zautomatyzowanych dzięki pomocy komputerów. Dzięki terminalom mainframe kasjerzy bankowi mogą uzyskiwać dostęp do informacji o koncie klienta w czasie rzeczywistym i wykonywać czynności, takie jak otwieranie rachunków, zatrzymywanie zleceń płatniczych i przelewy środków. Do 1982 roku Bank of America miał około 2000 wewnętrznych terminali, umożliwiając pracownikom dostęp do sieci banku. Umożliwiło to naszym bankierom wydajniejszą pracę dla klientów i szybką komunikację za pośrednictwem nowego programu poczty elektronicznej, który później stał się znany jako e-mail.

W latach 80., kiedy komputery osobiste pojawiały się w coraz większej liczbie domów, Bank of America dostrzegł możliwość umożliwienia ludziom zdalnego dostępu do ich kont. W 1983 roku bank wprowadził pierwszy produkt Home Banking. Dzięki Home Banking klienci mogli uzyskać dostęp do sald swoich rachunków i wykonywać podstawowe usługi bankowe. We wczesnych dniach funkcjonowania usługi Home Banking oferował klientom dostęp do swoich rachunków przez siedem dni w tygodniu w godzinach od 6:00 do północy.

Home Banking stał się podstawą bankowości internetowej, jaką znamy dzisiaj. W następnej dekadzie Bank of America po raz pierwszy pojawił się w Internecie za pośrednictwem bankofamerica.com w 1994 roku. Klienci, którzy nie potrzebowali już specjalnego oprogramowania bankowego, mogli natychmiast uzyskać dostęp do witryny banku 24 godziny na dobę. Wraz z eksplozją korzystania z Internetu nastąpił gwałtowny wzrost korzystania z usług banku.

Na przełomie tysiącleci witryna Bank of America Online Banking nadal szybko rosła zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i oferowanych usług. Później, wraz z pojawieniem się technologii telefonii komórkowej, bank przeniósł się do oferowania klientom usług bankowych na urządzeniach mobilnych. Od 2007 r. Urządzenia mobilne stały się znaczącą platformą angażowania klientów. Dzisiaj, z ponad 25 milionami aktywnych użytkowników mobilnych i ponad 36 milionami klientów bankowości internetowej, Bank of America pozostaje liderem w branży w zakresie opracowywania i oferowania swoim klientom innowacyjnych produktów.

Odwiedź jedno z naszych Centrów Dziedzictwa, aby z bliska przyjrzeć się temu i innym historiom z historii naszego banku. Ucz się więcej

  • Kim jesteśmy
  • Nasza firmaNasze przywództwoGdzie jesteśmyHistoria i dziedzictwo
  • Co nas prowadzi
  • Odpowiedzialny rozwójWywieranie wpływuNasze praktyki biznesoweNasi ludzieRaportowanie
  • Lokalne partnerstwo
  • Zobacz, co dzieje się w

    pobliżu
  • Newsroom
  • Informacje prasowe, link otworzy się w nowym oknieZestawy prasowe, link otworzy się w nowym oknieZasoby dziennikarzy, link otworzy się w nowym oknieBiografie kadry kierowniczej, link otworzy się w nowym oknieNagrody i wyróżnienia, link otworzy się w nowym oknie
  • Relacje inwestorskie
  • Informacje finansowe, link otworzy się w nowym okniePrezentacje inwestorskie, link otworzy się w nowym oknieInformacja o stałym dochodzie, link otworzy się w nowym oknieRaporty roczne i oświadczenia dla pełnomocników, link otworzy się w nowym oknieInformacje giełdowe, link otworzy się w nowym oknieUsługi dla akcjonariuszy, link otworzy się w nowym oknie
  • Kariera
  • LokalizacjeSkontaktuj się z namiWsparcieDostępna bankowośćPrywatnośćBezpieczeństwoWytyczne dla społeczności społecznychMapa serwisuPraktyki reklamowePraktyki reklamoweDokładamy wszelkich starań, aby dostarczać informacje o produktach i usługach, które mogą okazać się interesujące i przydatne. Pomagają nam w tym reklamy oparte na relacjach i reklamy behawioralne online.

    Oto jak to działa: Zbieramy informacje o Twoich działaniach online, takich jak wyszukiwania, które przeprowadzasz w naszych Witrynach i odwiedzane strony. Informacje te mogą być wykorzystywane do dostarczania reklam w naszych Witrynach i offline (na przykład przez telefon, e-mail i pocztę bezpośrednią) dostosowanych do określonych zainteresowań użytkownika.

    Jeśli wolisz, abyśmy nie używali tych informacji, możesz zrezygnować z reklamy behawioralnej online. Jeśli jednak zrezygnujesz, nadal możesz otrzymywać ogólne reklamy.

    Ponadto, jeśli zrezygnujesz z internetowych reklam behawioralnych, nadal możesz widzieć reklamy po zalogowaniu się na swoje konto, na przykład za pośrednictwem bankowości internetowej lub MyMerrill. Te reklamy są oparte na Twoich konkretnych relacjach z nami na Twoim koncie.

    Aby dowiedzieć się więcej o reklamach opartych na relacjach, reklamach behawioralnych online i naszych praktykach dotyczących prywatności, zapoznaj się z Informacją o ochronie prywatności online Bank of America oraz z najczęściej zadawanymi pytaniami dotyczącymi prywatności w Internecie.

    Ta witryna zawiera dokumenty PDF, które wymagają posiadania

    najnowszej wersji programu Adobe Reader, aby je przeczytać.

    Pobierz najnowszą aktualizację programu Adobe Reader.

    Bank of America, członek NA, FDIC. Równy pożyczkodawca mieszkaniowy

    Inwestowanie w papiery wartościowe wiąże się z ryzykiem, a inwestowanie w papiery wartościowe zawsze wiąże się z możliwością utraty pieniędzy.

    Niniejszy materiał nie bierze pod uwagę Twoich konkretnych celów inwestycyjnych, sytuacji finansowej ani potrzeb i nie stanowi rekomendacji, oferty ani zachęty do zakupu lub sprzedaży jakichkolwiek papierów wartościowych, instrumentów finansowych lub strategii. Przed podjęciem działań w oparciu o jakiekolwiek informacje zawarte w tym materiale, należy rozważyć, czy są one odpowiednie w danych okolicznościach i, jeśli to konieczne, zasięgnąć profesjonalnej porady. Wszelkie opinie wyrażone w niniejszym dokumencie są wyrażane w dobrej wierze, mogą ulec zmianie bez powiadomienia i są poprawne tylko na podaną datę ich wydania.

    Treść zawarta w niniejszym dokumencie mogła zostać wyprodukowana przez podmiot zewnętrzny, który nie jest powiązany z Bank of America ani żadnym z jego podmiotów zależnych (Bank of America). Wyrażane opinie lub idee niekoniecznie są opiniami Bank of America ani nie odzwierciedlają ich poglądów lub poparcia. Te materiały służą wyłącznie do celów informacyjnych. Bank of America nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty lub szkody wynikające z polegania na dostarczonych informacjach przez kogokolwiek. Niektóre łącza mogą przekierowywać Cię z Bank of America do strony niepowiązanej. Bank of America nie był zaangażowany w przygotowanie treści dostarczanych na niepowiązanych witrynach i nie gwarantuje ani nie przyjmuje żadnej odpowiedzialności za ich zawartość. Odwiedzając te witryny, zgadzasz się na wszystkie ich warunki użytkowania, w tym na ich politykę prywatności i bezpieczeństwa.

    Merrill Lynch, Pierce, Fenner & Smith Incorporated (określane również jako „MLPF & S lub „Merrill) udostępnia określone produkty inwestycyjne sponsorowane, zarządzane, dystrybuowane lub dostarczane przez firmy powiązane z Bank of America Corporation („BofA Corp.) ). MLPF & S jest zarejestrowanym brokerem-dealerem, zarejestrowanym doradcą inwestycyjnym, członkiem SIPC i spółką zależną będącą w całości własnością BofA Corp.

    Usługi powiernicze i powiernicze są świadczone przez Bank of America Private Bank, oddział Bank of America, NA, Member FDIC oraz spółkę zależną będącą w całości własnością Bank of America Corporation („BofA Corp.). Produkty ubezpieczeniowe i rentowe są oferowane przez Merrill Lynch Life Agency Inc. („MLLA), licencjonowaną agencję ubezpieczeniową i spółkę zależną będącą w całości własnością BofA Corp.

    Produkty inwestycyjne oferowane w ramach MLPF & S oraz produkty ubezpieczeniowe i rentowe oferowane w ramach MLLA: Nie są ubezpieczeni w ramach FDIC Nie są objęte gwarancją bankową Może stracić na wartości Nie są depozytami Nie są ubezpieczeni przez

    żadną agencję rządową Nie są warunkiem żadnej

    usługi lub działalności bankowej „Bank of America to nazwa marketingowa globalnej bankowości i globalnych rynków działalności Bank of America Corporation. Pożyczki, instrumenty pochodne i inne komercyjne działania bankowe są wykonywane na całym świecie przez banki powiązane z Bank of America Corporation, w tym Bank of America, NA, Member FDIC. Papiery wartościowe, doradztwo strategiczne i inne czynności związane z bankowością inwestycyjną są wykonywane na całym świecie przez podmioty powiązane z bankiem inwestycyjnym Bank of America Corporation („Podmioty powiązane z bankowością inwestycyjną), w tym w Stanach Zjednoczonych BofA Securities, Inc., Merrill Lynch, Pierce, Fenner & Smith Incorporated i Merrill Lynch Professional Clearing Corp., z których wszystkie są zarejestrowanymi maklerami-dealerami i członkami SIPC, a w innych jurysdykcjach przez podmioty zarejestrowane lokalnie. BofA Securities, Inc., Merrill Lynch, Pierce,Fenner & Smith Incorporated i Merrill Lynch Professional Clearing Corp. są zarejestrowani jako handlowcy z prowizjami futures w CFTC i są członkami NFA.

    Cele firmy są aspiracyjne i nie gwarantują ani nie obiecują, że wszystkie cele zostaną osiągnięte. Statystyki i metryki zawarte w naszych dokumentach ESG mają charakter szacunkowy i mogą opierać się na założeniach lub opracowywaniu standardów.

    2020 Bank of America Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone.

    We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy