Jaka jest ulga podatkowa dla osób starszych

Author:
17 lutego 2021
Category: Która Jest

Ulga podatkowa 2020 i ulga dla seniorów w podeszłym wieku i niepełnosprawnych

Rządy stanów zapewniają szeroki wachlarz ulg podatkowych dla starszych mieszkańców

Niemal każde państwo pobierające podatek dochodowy zezwala na ulgi podatkowe w 2020 roku dla seniorów, osób starszych i niepełnosprawnych powyżej 65 roku życia, niedostępne dla innych podatników.

Większość stanów zapewnia również specjalne ulgi podatkowe dla osób starszych.

Niestety, zbyt wiele z tych przerw jest źle ukierunkowanych, niezrównoważonych i niesprawiedliwych.

Ten krótki opis polityki obejmuje analizę federalnych i stanowych podejść do obniżania podatków dla osób starszych i sugeruje opcje projektowania mniej kosztownych i lepiej ukierunkowanych ulg podatkowych.

Ulga podatkowa 2020 dla osób starszych i niepełnosprawnychJeśli masz 65 lat lub więcej, od 2019 r. Możesz wypełnić formularz 1040SR za rok podatkowy 2019.

Masz prawo do dodatkowych 1300 $ standardowych potrąceń.

W rezultacie standardowe odliczenie dla seniorów wynosi 13000 USD za rok podatkowy 2019, czyli pierwszy rok, w którym można skorzystać z formularza 1040SR.

Federalne ulgi w podatku dochodowym dla starszych podatnikówFederalne prawo podatkowe zapewnia dwie istotne ulgi podatkowe dla starszych podatników:

  • Częściowe zwolnienie ze świadczeń z Ubezpieczeń Społecznych: żaden podatnik z Ubezpieczeń Społecznych nie płaci podatku dochodowego od każdego dolara swoich świadczeń. Starsi podatnicy o dochodach poniżej 25 000 USD (32 000 USD w przypadku małżeństw) są całkowicie zwolnieni z płacenia podatków od świadczeń z Ubezpieczeń Społecznych. Dochód na ten cel to skorygowany dochód brutto plus połowa świadczeń z Ubezpieczeń Społecznych. W przypadku osób o dochodach od 25 000 do 34 000 USD (od 32 000 do 44 000 USD dla małżeństw) do 50% zasiłku podlega opodatkowaniu, a przy wyższych dochodach do 85% podlega opodatkowaniu.
  • Większe odliczenie standardowe: Wszystkie pary małżeńskie mogą ubiegać się o ulgę w wysokości 12 600 USD w 2016 r., Podczas gdy podatnicy w podeszłym wieku otrzymają dodatkowe 1250 USD na każdego małżonka powyżej 65 roku życia. Osoby samotne w podeszłym wieku również otrzymują dodatkowe odliczenie.Większość stanów oferuje dodatkowe ulgi podatkowe dla osób starszychWiększość stwierdza, że ​​nakładanie podatku dochodowego wykracza poza preferencje podatkowe dla osób starszych, odziedziczone z federalnych przepisów dotyczących podatku dochodowego, i zezwala na specjalne własne ulgi podatkowe tylko dla osób starszych. Wiele stanów zapewnia również ulgi podatkowe od nieruchomości dostępne tylko dla właścicieli domów (aw niektórych przypadkach najemców) powyżej 65 roku życia. Lista ulg podatkowych według stanu znajduje się w tabeli na końcu briefu.

    • Wszystkie dochody z emerytury : Trzy stany z szerokim podatkiem dochodowym (Illinois, Mississippi i Pensylwania) całkowicie zwalniają wszystkie dochody emerytalne z opodatkowania. Obejmuje to prywatne i publiczne emerytury, ubezpieczenia społeczne i renty.
    • Świadczenia emerytalne: 36 stanów z podatkiem dochodowym zezwala na pewne zwolnienia z prywatnych lub publicznych świadczeń emerytalnych. Obejmują one od całkowitego zwolnienia wszystkich świadczeń emerytalnych dla osób dorosłych powyżej określonego wieku do zwolnienia tylko części świadczeń lub świadczeń uzyskanych przez określony typ pracowników, takich jak weterani wojskowi. Ubezpieczenie społeczne: 32 stany, w których podatek dochodowy jest zwolniony z podatku od wszystkich świadczeń z ubezpieczenia społecznego. Pięć stanów opodatkowuje niektóre świadczenia z Ubezpieczeń Społecznych, ale zapewnia zwolnienie, które jest bardziej hojne niż to, które jest dostępne na poziomie federalnym. Sześć stanów opodatkowuje świadczenia z Ubezpieczeń Społecznych, stosując te same zasady dotyczące zwolnień, co rząd federalny. Inne dochody: Wirginia, na przykład, zezwala na zwolnienie do wysokości 12 000 USD dla wszystkich źródeł dochodu dla osób dorosłych w wieku 65 lat i starszych z rocznym dochodem poniżej 50 000 USD (75 000 USD dla małżeństw). Kilka stanów zwalnia seniorów z odsetek, dywidend lub zysków kapitałowych. Dodatkowe zwolnienia osobiste i standardowe odliczenia: 20 stanów zezwala seniorom na dodatkowe indywidualne zwolnienie lub ulgę w postaci zwolnienia, umożliwiając tym podatnikom schronienie dwukrotnie większej części ich dochodu z tytułu podatku niż podatnicy niebędący osobami starszymi. Siedem stanów pozwala swoim starszym obywatelom ubiegać się o wyższe federalne potrącenie standardowe. Obniżki podatku od nieruchomości: 22 z 30 stanów, które zapewniają ulgę w podatku od nieruchomości, ograniczają dostępność kredytu dla seniorów lub zapewniają bardziej hojną wersję kredytu dla osób starszych. W niektórych stanach kredyty są obliczane na podstawie relacji między dochodami a podatkami od nieruchomości (wyłącznik automatyczny), a w innych są one oparte po prostu na wieku i dochodach. Wiele stanów oferuje również zwolnienia z gospodarstw domowych, które chronią pewną kwotę wartości domu od podatku, które są większe dla seniorów niż dla innych podatników.Kwestie projektowe dotyczące ulg podatkowych dla osób starszychCel obniżenia podatków dla starszych podatników jest politycznie atrakcyjny, ale kosztowny – a prawodawcy w praktycznie każdym państwie podjęli kroki, aby go osiągnąć.

      Zapewnienie takich ulg podatkowych wymaga konfrontacji z kilkoma ważnymi kwestiami projektowymi, które mogą stanowić różnicę między skuteczną polityką a źle ukierunkowanymi i kosztownymi darowiznami podatkowymi.

      Przede wszystkim pojawia się pytanie, kto powinien skorzystać.

      W wielu przypadkach zamożni starsi podatnicy czerpią największe korzyści z państwowych ulg podatkowych przeznaczonych dla osób starszych.

      Jest to szczególnie ważne w stanach, które w pełni zwalniają dochody z ubezpieczeń społecznych lub emerytury z podstawy opodatkowania.

      Podatnicy w podeszłym wieku o niskich i stałych dochodach są już chronieni przed podatkiem dochodowym od ubezpieczeń społecznych, jeśli stany przestrzegają przepisów federalnych; jeśli stany zdecydują się zwolnić wszystkie świadczenia z ubezpieczenia społecznego, wydają dużo pieniędzy, oferując ulgę podatkową tym, którzy jej nie potrzebują.

      Na przykład na Rhode Island ponad połowa korzyści z pełnego zwolnienia Ubezpieczeń Społecznych z podatku dochodowego od stanu przepływa do 20 procent najbogatszych podatników.

      Zwolnienie wszystkich dochodów emerytalnych jest jeszcze mniej celowe, ponieważ dwie trzecie lub więcej przerwy przypada na 20 procent górnych na Rhode Island.

      Biorąc pod uwagę koszty źle ukierunkowanych ulg podatkowych, niektóre stany zezwalają na zwolnienia dla osób starszych tylko dla seniorów o niskich dochodach.

      Na przykład Montana zwalnia do 3 980 USD dochodu z emerytury, a zwolnienie jest stopniowo zmniejszane do zera dla pojedynczych podatników o dochodach powyżej 35 180 USD (37 170 USD w przypadku osób składających wspólne składki).

      Większość stanów rozszerza jednak ulgi podatkowe dla osób starszych na seniorów na wszystkich poziomach dochodów.

      Nałożenie limitów dochodów pomaga skierować świadczenia emerytalne i inne ulgi podatkowe dla emerytów do naprawdę potrzebujących seniorów.

      Inne kwestie obejmują:

      • Zwolnienie, odliczenie czy kredyt? Państwa mogą zapewnić ulgi w podatku dochodowym poprzez odliczenia i zwolnienia, które zmniejszają dochód podlegający opodatkowaniu, lub poprzez ulgi, które zapewniają obniżenie zobowiązania podatkowego w przeliczeniu na dolara. Odliczenia są zwykle warte znacznie więcej dla podatników o wyższych dochodach, podczas gdy kredyty zapewniają równiejsze korzyści podatnikom o różnym poziomie dochodów.
      • Jakie dochody powinny kwalifikować się do ulg podatkowych? Wiele stanowych zwolnień z podatku dochodowego dla podatników w podeszłym wieku ma zastosowanie tylko do określonych źródeł dochodu, takich jak emerytury i świadczenia z ubezpieczenia społecznego, przy czym nie przewiduje się ulg podatkowych z tytułu dochodu, takiego jak pensje i płace. Specjalne ulgi podatkowe z tytułu świadczeń emerytalnych przenoszą koszt finansowania usług publicznych z osób starszych, które przeszły na emeryturę, na pracujących podatników – w tym seniorów, którzy pozostają na rynku pracy.Jak duże jest zwolnienie, odliczenie lub kredyt? Państwa, które zapewniają zwolnienia dla osób starszych, zwykle ograniczają kwotę, którą można odliczyć. Na przykład Arkansas zezwala seniorom na zwolnienie pierwszych 6000 USD ze wszystkich świadczeń emerytalnych. Jeszcze inne stany zezwalają na znacznie wyższe limity odliczeń; małżeństwo z Maryland w wieku powyżej 65 lat mogło odliczyć nawet 58 400 dolarów świadczeń w 2015 roku. Trzy stany (Illinois, Mississippi i Pensylwania) całkowicie zwolniły wszystkie świadczenia emerytalne z podatku dochodowego, jednocześnie w pełni opodatkowując wynagrodzenia seniorów. Nałożenie niskiego pułapu na zwolnienia dla seniorów pomaga skierować ulgi podatkowe dla osób starszych do najbardziej potrzebujących seniorów o niskich dochodach i sprawia, że ​​zwolnienia te są bardziej przystępne dla rządów stanowych.Kredyt zwrotny czy bezzwrotny? Ulga w podatku dochodowym podlegająca zwrotowi to taka, która jest dostępna nawet dla tych, którzy są winni niewielki lub żaden podatek dochodowy. Zwrot kosztów jest ważny dla seniorów o stałych dochodach, którzy płacą większą część swoich dochodów w podatku od sprzedaży i nieruchomości niż w podatku dochodowym. Na przykład Idaho ma specjalny kredyt „podatku od artykułów spożywczych (dostępny dla podatników w każdym wieku, ale seniorzy otrzymują wyższy kredyt), który jest zarządzany z podatku dochodowego i ma na celu wyrównanie podatków od sprzedaży dla seniorów o niskich dochodach, którzy mogą nie są zobowiązani do podatku dochodowego. Kredyty podlegające zwrotowi są najlepiej ukierunkowanym i najtańszym sposobem uzyskania ulgi w podatku dochodowym dla seniorów o stałych dochodach.Trendy demograficzne oznaczają rosnące koszty zwolnień podatkowych dla osób starszychSłabo ukierunkowane ulgi podatkowe dla osób starszych są kosztownym zobowiązaniem dla wielu państw, a długoterminowe zmiany demograficzne grożą, że w dłuższej perspektywie te ulgi staną się nieosiągalne.

        Osoby starsze to najszybciej rosnąca grupa wiekowa w kraju.

        Według amerykańskiego spisu powszechnego populacja osób dorosłych w wieku 55 lat i starszych wzrosła o ponad 30 procent w latach 2000-2010, podczas gdy populacja osób poniżej 55 roku życia wzrosła tylko o 4 procent.

        Tendencja ta jest jeszcze ostrzejsza w niektórych stanach, w których populacja osób starszych wzrosła nawet o 50 procent w ciągu zaledwie dziesięciu lat.

        Do 2030 r. Prawie 20 procent populacji USA będzie miało powyżej 65 lat. Z biegiem czasu ta zmiana demograficzna będzie oznaczać, że kurcząca się pula pracowników będzie zmuszona do finansowania ulg podatkowych dla rosnącej puli emerytów – zwiększając potrzebę ukierunkowania tych podatków przerwy odpowiednio, aby zminimalizować ich koszt.

        Co więcej, chociaż ubóstwo często kojarzy się z zaawansowanym wiekiem, raport spisu ludności z 2014 r. Wykazał, że Amerykanie w wieku powyżej 65 lat są mniej skłonni do ubóstwa niż ludzie w najlepszych latach pracy, co jeszcze bardziej pogłębia rozbieżność między oferowanymi ulgami podatkowymi a potrzebami ludności. .

        Od lat dziewięćdziesiątych wskaźnik ubóstwa osób starszych utrzymuje się na stałym poziomie 10 procent, a ostatnio spadł do 8,8 procent w 2014 roku, podczas gdy ogólny odsetek Amerykanów żyjących w ubóstwie wzrósł do 13,5 procent.

        Trendy, takie jak rosnące nierówności dochodowe i tworzenie gospodarstw domowych samotnie wychowujących dzieci, spowodowały erozję klasy średniej, dodatkowo osłabiając pulę pracowników finansujących ulgi podatkowe dla osób starszych.

        Ulgi podatkowe dla osób starszych: Dopasowanie retoryki do rzeczywistościNiewiele grup demograficznych poświęca więcej uwagi ustawodawcom stanowym niż seniorom o stałym dochodzie.

        Wśród wybieranych urzędników panuje wirtualny konsensus, że na przykład emeryci nie powinni być „opodatkowani poza domem.

        Jednak stanowe ulgi w podatku dochodowym dla starszych podatników zazwyczaj przyznają lwią część ich świadczeń zamożniejszym starszym podatnikom.

        Te źle ukierunkowane ulgi podatkowe przenoszą koszt finansowania usług publicznych na podatników w wieku młodszym, z których wielu jest w gorszej sytuacji niż seniorzy korzystający z ulg podatkowych.

        Przeróbka ulg podatkowych dla osób starszych w celu lepszego dotarcia do najbardziej potrzebujących seniorów pomoże państwom w dłuższej perspektywie osiągnąć bardziej sprawiedliwy i zrównoważony system podatkowy.

        Zobacz załączony wykres, aby zapoznać się z przeglądem ulg podatkowych dla starszych podatników w poszczególnych stanach, a także trendami demograficznymi dotyczącymi wieku.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy