Jak banki badają nieautoryzowane transakcje

Jak banki badają nieautoryzowane transakcje
Author:
16 października 2020
Category: Należy Pamiętać

To nigdy nie jest dobra wiadomość, gdy klient dowiaduje się, że dokonano nieautoryzowanej transakcji na jego karcie kredytowej. Po początkowym szoku większość klientów najpierw dzwoni do swojego banku, aby zgłosić oszustwo.

Ale co dalej?

Badanie oszustwa to złożony proces. Oto, co sprzedawcy e-commerce muszą wiedzieć o tym procesie – i jaka jest ich rola.

1. Bank zostaje powiadomiony o oszustwie

Oczywiście, aby zbadać nieautoryzowane transakcje, należy w pierwszej kolejności wykryć oszustwo, co jest zaskakująco dużą przeszkodą.

Doświadczeni oszuści często zaczynają od wykorzystania skradzionych danych karty tylko do niewielkich transakcji, w przypadku których istnieje większe prawdopodobieństwo, że wypadną pod radar. Mniejsze transakcje pozwalają przestępcom sprawdzić, czy dane karty są prawidłowe. Niektórzy oszuści hakują numer karty przez lata, kupując niewielkie powtarzające się subskrypcje lub karty podarunkowe, które można następnie odsprzedać – a wszystko to całkowicie niezauważone, jeśli konsument nie ma zwyczaju regularnego sprawdzania wyciągów z kart kredytowych.

Miejmy nadzieję, że tak nie jest, a konsument jest w stanie natychmiast wykryć oszustwo, gdy tylko to nastąpi. Gdy konsument powiadomi swój bank, bank może rozpocząć dochodzenie.

2. Konsument weryfikuje oszustwo

Gdy bank zostanie poinformowany o spornym lub nieautoryzowanym obciążeniu, zostanie otwarte dochodzenie w sprawie oszustwa związanego z kartą kredytową .

Jednak nie jest to tak proste, jak stwierdzenie konsumenta: „Nie autoryzowałem tego zakupu”. Konsumenci będą zwykle proszeni o podanie szczegółów nieautoryzowanego obciążenia wraz z wszelką dokumentacją potwierdzającą, aby udowodnić, że zakup był rzeczywiście oszukańczy. Jeśli oszustwo trwa od miesięcy lub lat, może to wymagać od konsumenta znacznego nakładu pracy.

Na szczęście konsument nie będzie zbytnio uzależniony: federalna ustawa Fair Credit Billing Act stanowi, że wydawca karty może pociągnąć posiadacza karty do odpowiedzialności za nieuczciwe opłaty w wysokości do 50 USD w przypadku kradzieży fizycznej karty. Jeśli używany jest numer karty, ale posiadacz karty nadal posiada rzeczywistą kartę, zobowiązanie wynosi 0 USD.

Należy pamiętać, że zasady są inne dla kart debetowych. Ustawa o elektronicznym transferze środków stanowi, że jeśli oszustwo zostanie zgłoszone w ciągu dwóch dni od daty wyciągu, odpowiedzialność jest ograniczona do 50 USD. W przypadku zgłoszenia po dwóch dniach, ale w ciągu 60 lat, odpowiedzialność jest ograniczona do 500 USD. Jeśli zgłoszono po 60 dniach? Konsument jest całkowicie uzależniony od wszelkich fałszywych zakupów.

3. Bank bada oszustwo

Po powiadomieniu banku o oszukańczych opłatach i otrzymaniu wszystkich wymaganych dokumentów bank musi odpowiedzieć na spór w ciągu 30 dni. Bank będzie miał maksymalnie 90 dni na zbadanie i naprawienie błędu.

W zależności od charakteru i zakresu oszustwa bank może zdecydować o powiadomieniu organów ścigania. Jeśli oszustwowi związanemu z kartą kredytową towarzyszy kradzież tożsamości, FBI może zostać wezwane w celu przeprowadzenia dochodzenia lub pomocy w dochodzeniu.

Jednak w większości przypadków sprawa będzie obsługiwana przez wewnętrznych badaczy oszustw kredytowych, którzy mają doświadczenie w przeszukiwaniu elektronicznych śladów transakcji w celu ustalenia, skąd pochodzą fałszywe zakupy. Jeśli na przykład badacz może ustalić, że nieuczciwy zakup został dokonany z adresu IP w Australii, ale konsument może udowodnić, że przebywał w tym czasie w Boise w stanie Idaho, jest to mocny dowód na to, że opłata była rzeczywiście fałszywa.

Bank doradzi również konsumentowi, aby skontaktował się z trzema głównymi agencjami kredytowymi (Equifax, Experian i TransUnion) i poprosił o umieszczenie w aktach ostrzeżenia o oszustwie. Zapewni to odrzucenie wszelkich prób otwarcia nowych rachunków kredytowych, chyba że kredytodawca porozmawia bezpośrednio z konsumentem i podejmie dodatkowe kroki w celu zweryfikowania jego tożsamości.

Jak sprzedawcy mogą pomóc konsumentom

Ochrona konsumentów przed oszustwami związanymi z kartami kredytowymi wymaga wszystkich rąk na pokładzie, a handlowcy, banki, firmy obsługujące karty kredytowe, agencje sporządzające sprawozdania kredytowe, organy ścigania i konsumenci mają do odegrania ważną rolę.

Sprzedawcy mogą wspierać swoich klientów, wdrażając solidne rozwiązania chroniące przed oszustwami . Rozwiązanie, które łączy technologię uczenia maszynowego z ręcznym przeglądaniem, stanowi najlepszą ochronę konsumenta przed oszustwami.

ClearSale ma największy na świecie zespół ds. Weryfikacji ręcznej, zatrudniający ponad 700 analityków ds. Oszustw, którzy pracują 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku – gwarantując podejmowanie na czas decyzji i elastyczność w obsłudze nawet najtrudniejszych szczytów sprzedaży.

A ponieważ nasze zespoły i procesy przeglądu są dostosowane do Twojej firmy i branży, uzyskasz wyższe wskaźniki akceptacji i bezpieczniejsze przychody. Skontaktuj się z nami już dziś, aby dowiedzieć się, dlaczego firmy na całym świecie ufają rozwiązaniu ClearSale.

Zapewniając, że ręczni recenzenci kontaktują się z klientami w sprawie transakcji oznaczonych przez sztuczną inteligencję, konsumenci mogą otrzymać ostrzeżenie o fałszywym użyciu karty kredytowej na długo przed dotarciem wyciągu do ich skrzynki odbiorczej. Dzięki temu mogą szybciej rozpocząć dochodzenie, co pomaga powstrzymać oszustów przed odniesieniem sukcesu.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy