Edukacja: najpotężniejsza inwestycja w naszą przyszłość

Author:
17 lutego 2021
Category: Może Pomóc

Ponad dwie dekady doświadczenia w rozwoju i reagowaniu na sytuacje kryzysowe pokazały mi, jak edukacja może trwale zmienić życie dzieci. Ale edukacja jest dobra nie tylko dla dzieci, ale także dla narodów. Inwestowanie w edukację to nie tylko właściwa rzecz, to inteligentna ekonomia.

To argument, który przedstawiłem światowym liderom dziś rano na spotkaniu Światowego Forum Ekonomicznego w Davos.

Edukacja może skierować ludzi na ścieżkę prowadzącą do dobrego zdrowia, wzmocnienia pozycji i zatrudnienia. Może pomóc w budowaniu bardziej pokojowych społeczeństw. A korzyści płynące z edukacji dziewcząt dotyczą także ich własnych dzieci, które często są zdrowsze i lepiej wykształcone, ponieważ ich matki chodziły do ​​szkoły.

Dowody wskazują, że średnio każdy dodatkowy rok nauki zwiększa dochód o 10% i PKB kraju o 18%. Niektórzy badacze szacują, że gdyby każde dziecko nauczyło się czytać, około 170 milionów mniej ludzi żyłoby w ubóstwie.

UNICEF / AFGA2013-00017 / Froutan Abu (12) jest bardzo sumienny w kwestii swoich studiów. Jest w piątej klasie w szkole w Sierra Leone. UNICEF / PFPG2014P-0707 / Lynch

Jednak mamy kryzys edukacyjny. Obecnie, w 2015 roku, ponad 120 milionów dzieci nie chodzi do szkoły. Co gorsza, mamy do czynienia z kryzysem uczenia się. Szacuje się, że 130 milionów dzieci nie potrafi czytać ani liczyć pomimo osiągnięcia klasy 4.

Co więcej, dzieci, które odniosłyby największe korzyści z edukacji, to te, którym najczęściej odmawia się jej bez własnej winy. Może ich rodziny są biedne. Być może żyją z niepełnosprawnością i nie mają dostępu do szkoły. Być może żyją na odległych obszarach lub należą do społeczności koczowniczych.

Ponad połowa dzieci, które nie chodzą do szkoły, mieszka w krajach dotkniętych konfliktem. To jest szczególnie smutne. Edukacja może zapewnić im bezpieczeństwo i możliwość nauczenia się umiejętności, które pomogą im leczyć rany i odbudowywać społeczeństwo.

Wyzwanie rośnie. Do 2030 r. Ponad 600 milionów więcej dzieci będzie musiało zostać zapisanych do szkoły, aby wszyscy mogli zdobyć podstawowe wykształcenie.

UNICEF Cambodia / 2015 / Iman Morooka Dzieci uczęszczają do przedszkoli w Rangamati w Bangladeszu. UNICEF / BANA2014-00606 / Mawa

Więc co musimy zrobić, aby więcej dzieci uczęszczało do szkoły i się uczyło?Te i nie tylko kwestie zostały omówione w nowym raporcie UNICEF: The Investment Case for Education and Equity, który przedstawiłem dzisiaj.

Po pierwsze , musimy więcej inwestować w edukację. Potrzebujemy 26 miliardów dolarów więcej, aby dzieci mogły chodzić do szkoły i uczyć się.

Po drugie, musimy skuteczniej inwestować: w naukę; rozbudowa przedszkola; zniesienie opłat szkolnych; doskonalenie oceny uczenia się; i bycie bardziej odpowiedzialnym przed społecznościami za wyniki edukacji.

Po trzecie, musimy inwestować bardziej sprawiedliwie. Aby najbardziej potrzebujące dzieci miały dostęp do wysokiej jakości nauki.

Rozważ to: średnio w krajach o niskich dochodach około połowa wszystkich publicznych zasobów edukacyjnych jest przeznaczona dla 10% najlepiej wykształconych uczniów. Zasoby najbogatszego kwintyla dzieci są nawet 18 razy większe niż zasoby najbiedniejszego kwintyla.

To jest złe. Nie możemy, nie wolno nam ignorować tej niesprawiedliwości. Ta wiedza musi być bodźcem do zmiany sposobu finansowania edukacji globalnej.

Przypadek inwestycyjny dotyczący edukacji i kapitału wymaga pilnych działań. Raport sugeruje, że:

  • przeznaczyć więcej zasobów na edukację w pierwszych klasach;
  • kierować zasoby do najbiedniejszych obszarów i najbardziej zmarginalizowanych dzieci;ustanowienie polityk i metod poprawiających efektywność wydatków; iwzmocnić systemy oceny uczenia się i wdrożyć środki dotyczące odpowiedzialności, które obejmują rodziców i społeczności.Nie ma czasu do stracenia. Wykształcone dzieci są sercem zdrowych, produktywnych i dostatnich społeczeństw. Jeśli taka jest przyszłość, której pragniemy jutro, musimy inwestować już dziś.

    Yoka Brandt jest zastępcą dyrektora wykonawczego UNICEF.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy