Dekoracja okienna – definicja i znaczenie

Author:
17 lutego 2021
Category: Celem Jest

Window dressing , co niektóre firmy i fundusze inwestycyjne zrobić pod koniec roku obrotowego, albo tuż przed wydaniem sprawozdania finansowe, aby upiększyć swój stan finansowy. Ubieranie się za okno to pozorna – ale w większości przypadków legalna – manipulacja danymi księgowymi firmy, aby jej sprawozdania finansowe wyglądały lepiej niż w rzeczywistości.

Zarządzający funduszami powierniczymi i inni zarządzający portfelami słyną z dekorowania witryn – zwykle pod koniec roku lub kwartału. Odbywa się to zazwyczaj poprzez sprzedaż akcji z dużymi stratami i kupowanie akcji szybko rosnących pod koniec kwartałów. Te instrumenty finansowe są następnie zgłaszane jako część zasobów funduszu wspólnego inwestowania.

Dekoracja witryny odnosi się również do eksponowania towarów w witrynie sklepowej. Kredens to osoba odpowiedzialna za eksponowanie towarów w sklepie, w tym za ubieranie manekinów, umieszczanie dekoracji, haseł promocyjnych itp.

Kredensy w świecie księgowości dosłownie „ubierają dane, aby wyglądały jak najbardziej atrakcyjnie.

„Ozdabianie okien odnosi się do działań podjętych lub niepodjętych przed sporządzeniem sprawozdania finansowego w celu poprawy wyglądu sprawozdania finansowego.

Dekoracja okienna wprowadza w błąd

Chociaż ozdabianie okien zwykle nie jest oszustwem, w zdecydowanej większości przypadków ma na celu wprowadzenie inwestorów w błąd co do prawdziwego stanu spółki lub funduszu.

AccountingTools.com mówi: „Dekorowanie okien jest szczególnie powszechne, gdy firma ma dużą liczbę akcjonariuszy, dzięki czemu zarząd może nadać wygląd dobrze zarządzanej firmy inwestorom, którzy prawdopodobnie nie mają zbyt wielu codziennych kontaktów z biznes.

Strategia często oszukuje początkujących inwestorów, ale nie doświadczonych analityków, którzy analizują trendy w portfelu lub wyniki firmy w ciągu kilku okresów, aby sprawdzić, czy zarządzający funduszem lub kadra zarządzająca spółki mądrze inwestowali.

Obserwatorzy rynku twierdzą, że obserwowanie rynku przez zarządzających funduszami inwestycyjnymi i portfelami prowadzi do większej zmienności akcji pod koniec kwartałów. Potwierdza to badanie autorstwa Davida Browna z University of Wisconsin i Youchanga Wu z University of Oregan, zatytułowane „Mutual Fund Flows and Cross-Fund Learning within Families – opublikowane w Journal of Finance, Forthcoming w 2014 r.

Przykład dekoracji okna

Wyobraź sobie, że firma – John Doe Inc. – chce wyglądać jak najbardziej atrakcyjnie dla potencjalnych oferentów o przejęcie. Kierownictwo wyższego szczebla może uciec się do ozdobników, ogłaszając znacznie wyższe prognozy sprzedaży, zdobywając duże ilości gotówki lub ogłaszając inne ogłoszenia, które podnoszą cenę akcji.

Są to próby upiększenia, ale skuteczne tylko przez krótki czas. Jednak to wszystko, czego firma potrzebuje, jeśli potencjalni nabywcy szybko się wprowadzą i sfinalizują przejęcie w ciągu kilku miesięcy.

Celem jest, aby potencjalni zalotnicy byli jak najbardziej entuzjastyczni, tak aby złożyli wysoką ofertę przejęcia firmy.

The Wall Street Journal cytuje Russa Kinnela, dyrektora ds. Badań menedżerów w badaczu funduszu Morningstar Inc., który powiedział, co następuje na temat dekoracji okien w funduszach inwestycyjnych:

„Podstawowa koncepcja jest taka, że ​​menedżerowie albo ukrywają swoje błędy, albo dodają zwycięzców, aby wyglądali trochę mądrzej. Oczywiście niekoniecznie poprawia to wydajność

W artykule opublikowanym w SeekingAlpha.com autorka sformułowała następującą krytykę dotyczącą zarządzających portfelami, którzy zajmują się dekorowaniem okien:

„Nikt o zdrowych zmysłach nie byłby zadowolony z menedżera, który stracił pieniądze, ale z jakiegoś powodu ma w swoich księgach papiery o najlepszych wynikach podczas raportowania. Szczerze mówiąc, jest to prawie obraźliwe dla inteligencji ich inwestorów; próba dodania wisienki do złego roku nikomu nie pomoże .

„Myślę, że najlepiej będzie Ci wyjaśnić, dlaczego wybrałeś nazwy, które wybrałeś, wyjaśnić, dlaczego nie wyszło, poinformować inwestorów, że nauczyłeś się na swoich błędach i jak planujesz je naprawić.

Doświadczony inwestor bez większych trudności jest w stanie zidentyfikować przypadki wykończenia okien. Jednak nowicjusze często są wprowadzani w błąd.

Dekoracje okienne – natura ludzka

Większość z nas jest winna zaprawiania witryn, a przynajmniej pomijania negatywnych informacji przy sprzedaży samochodu lub domu.

Wyobraź sobie, że fikcyjna pani Robinson sprzedaje swój dom. Ona i jej rodzina wiedzą, że raz w tygodniu sąsiad z sąsiedztwa ma niezwykle głośną i irytującą sesję z kilkoma przyjaciółmi na swoim podwórku do wczesnych godzin porannych.

Kiedy pani Robinson oprowadza potencjalnych nabywców po swoim domu, raczej nie wspomina o irytującym nawyku sąsiada. Pani Robinson nie różni się od większości ludzi.

Kiedy firmy robią to, co robi pani Robinson, aby sprzedać swój dom – ukrywają negatywne dane i wyolbrzymiają pozytywne – nazywamy to dekoracją wystawową.

Bardzo niewielu z nas jest w stu procentach uczciwych, pokazując swoje domy potencjalnym nabywcom lub próbując przekonać kogoś do zakupu naszego samochodu.

Stylizacja okien to pojęcie „kreatywnej księgowości – pomysłowe sposoby przedstawiania rachunków, które odbiegają od ducha dobrej praktyki księgowej.

„Manewr zwracający uwagę, który może zapuścić się na nieetyczne lub nielegalne terytorium. Jako minimum, praktyka jest generalnie postrzegana nieprzychylnie (w końcu każdy doświadczył uczucia, że ​​zdał sobie sprawę, że coś nie jest do końca tym, czym się wydaje).

„Niemniej jednak, jeśli jest zrobione ostrożnie, dekorowanie witryn może się opłacić, przyciągając klientów, pożyczkodawców lub inwestorów.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy